Vi bruger Cookies

Ved at benytte gartnertidende.dk accepterer du, at der anvendes cookies. Vi anvender cookies for at forbedre brugervenligheden og til webstatistik.Du kan her læse mere om vores cookiepolitik.
Salgsassistent Kåre Asbjørn Jensen, er en af de sælgere hos Gasa Nord Grønt, der sidder ude hos producenten. Han varetager salget af grønsager hos Månsson A/S i Brande sammen med en produktchef fra Gasa Nord Grønt.

Sælgerne er flyttet ind hos producenterne

Frugt- og grøntmarkedet er i hastig forandring. Derfor styrker Gasa Nord Grønt bindeleddet mellem kunder og leverandører.

Frugt- og grøntselskabet Gasa Nord Grønt er rykket tættere på sine leverandører, idet flere sælgere nu sidder ude hos tre af de største producentere i stedet for på hovedkontoret i Brabrand.

- Ved at have vores sælgere fast ude hos producenterne, bliver vi et endnu stærkere bindeled mellem kunder og leverandører. Så man kan sige, at vi faktisk har rykket de to tættere på hinanden, fortæller Lars Christensen, der er salgs- og marketingdirektør hos Gasa Nord Grønt.

De tre virksomheder, som foreløbig har produktchefer og salgskonsulenter fra Gasa Nord Grønt siddende, er Månsson A/S, DanRoots A/S og Yding Grønt A/S. En række andre producenter får jævnligt besøg af en salgskonsulent fra frugt- og grøntselskabet.



Lars Christensen er salgs- og marketingdirektør hos Gasa Nord Grønt, der er landets største leverandør af danskproduceret frugt og grønt.


Større fokus på innovation

- Gasa Nord Grønt har gennem de seneste år gennemgået en række forandringer for at ruste sig bedre til fremtiden. Vi har styrket vores organisation med flere nyansættelser og har yderligere øget fokus på at møde de krav, som forbrugere kommer til at stille i fremtiden.

- Vores omstrukturering og tilspidsede fokus er ligeledes medvirkende til at understøtte vores ambitiøse producenter og deres værdifulde initiativer i forbindelse med økologi, bæredygtighed, cirkulær økonomi og convenience, fortæller Lars Christensen.

Blandt de nye initiativer er, at Gasa Nord Grønt selv har en meget mere aktiv rolle i forbindelse med produktudvikling.

- Vores dygtige salgs- og produktchefer skal i tæt samarbejde med deres producenter stå for udvikling af nye produkter, mens Gasa Nord Grønt skal levere de nødvendige ressourcer i forhold til markedsføringen, siger Lars Christensen.


Salgskoordinator Valeria Moraes Hansen, t.v., og produktchef Falke Løvsø, begge Gasa Nord Grønt, har ansvar for salget af produkter – blandt andet sukkermajs – fra Thorsbjerggaard, hvor de jævnligt kommer på besøg.


Flere bæredygtige løsninger

- Vores producenter går selv rundt med en masse spændende ideer til, hvordan de kan blive bedre til at reducere madspild. Indtil nu har det resulteret i, at overskud fra produktionen som f.eks. kålstængler og rodfrugter i varierende størrelser er blevet til grønkålsris og skrællede rodfrugter.

- På denne måde skaber vi nye convenience-produkter til et sultent marked på en bæredygtig måde, siger Lars Christensen.

Samtidig satser Gasa Nord Grønt sammen med producenterne også meget mere på synlighed overfor forbrugerne. Af samme grund deltog producentforeningen sammen med økologiske producenter i år på madfestivalerne Copenhagen Cooking og Food Festival.