Vi bruger Cookies

Ved at benytte gartnertidende.dk accepterer du, at der anvendes cookies. Vi anvender cookies for at forbedre brugervenligheden og til webstatistik.Du kan her læse mere om vores cookiepolitik.
Danmark er partnerland for IPM Essen 2018. Det giver ekstra synlighed og placerer danske gartnerier og planteskoler centralt i den internationale gartnerisektors bevidsthed. (Foto: IPM Essen)

Danmark er et partnerland for IPM Essen 2018

I 2017 præsenterede IPM Essen for første gang et partnerland for den internationale messe, nemlig Holland. I 2018 er Danmark partnerland.

Den danske gartnerisektor får ekstra international opmærksomhed, når IPM Essen 2018 går i luften 23.-26. januar. Danmark afløser nemlig Holland som partnerland for messen, og det giver ekstra muligheder for markedsføring af alt det, de danske gartnerier og planteskoler står for.

Partnerskabet annonceres under mottoet ‘Let’s go green – together’.

Det er som altid Floradania Marketing, der koordinerer den danske deltagelse, der i år er flyttet fra hal 5, der er revet ned, til en midlertidig placering i hal 14. En uønsket men også uundgåelig situation, det gælder om at få det optimale ud af.

’Let’s go green – together’ er mottoet for partnerskabet mellem IPM Essen 2018 og Floradania Marketing som repræsentant for den danske gartnerisektor.
’Let’s go green – together’ er mottoet for partnerskabet mellem IPM Essen 2018 og Floradania Marketing som repræsentant for den danske gartnerisektor. Foto: IPM Essen.


Synliggør overgangsløsning

Derfor er Floradania Marketings direktør også ekstra glad for, at IPM Essen har inviteret Danmark til at være partnerland i 2018.

- Hal 5 er revet ned, men det er Dannmark ikke. Vi er selvfølgelig på IPM, men vi er et andet sted, end vi plejer. Det budskab gælder det om at få spredt via alle de kanaler, vi kan, understreger Peter Larsen-Ledet.

Han pointerer, at partnerskabet er udtryk for, at IPM Essen ser Danmark som en vigtig spiller på den europæiske gartneriscene.

- Udnævnelsen kommer i respekt for Danmark. IPM Essen vil gerne have et godt forhold til os, og det er helt gensidigt. Vi har været nødt til at flytte og skabe en overgangsløsning i år. Men fra 2019 er vi tilbage i den centrale, nybyggede hal. Det har vi messens håndslag på, siger Peter Larsen-Ledet.

I 2010 gæstede HKH Prinsesse Benedikte den danske hal på IPM Essen. Floradania Marketing har bedt det danske udenrigsministerium invitere en repræsentant for kongehuset til at deltage i IPM 2018, når Danmark er partnerland for messen.
I 2010 gæstede HKH Prinsesse Benedikte den danske hal på IPM Essen. Floradania Marketing har bedt det danske udenrigsministerium invitere en repræsentant for kongehuset til at deltage i IPM 2018, når Danmark er partnerland for messen. Foto: Lotte Bjarke.


Ekstra opmærksomhed


Med partnerskabet følger ekstra opmærksomhed fra officiel IPM side og ekstra markedsføring men selvfølgelig også forpligtelser.

For eksempel skal Floradania tale om det danske gartnerierhverv ved messens officielle åbning, ligesom der skal være danske indlæg ved International Horticulture Forum, der afholdes parallelt med messen.

- Efter den officielle åbning, går en delegation af den internationale gartnerisektors og IPM Essens topfolk en rundgang på messen, og den kommer selvfølgelig igennem den danske hal.

- Desuden har vi fået tilsagn fra Udenrigsministeriet om, at der kommer en person derfra og fortæller om energioptimering – som Danmark er kendt for – på International Horticulture Forum, fortæller Peter Larsen-Ledet.

Den officielle åbning kommer til at foregå under både dansk og tysk flag, og Floradania Marketing har bedt det danske udenrigsministerium om at invitere et medlem af kongehuset. Hvis det ikke er muligt, har den danske ambassadør i Tyskland givet sit tilsagn om at komme til IPM Essen 2018.

Læs mere om den danske deltagelse i IPM Essen 2018 i Gartner Tidende nr. 13, der udkommer den 2. november 2017.